CEO Binance: verbod op cryptoreclame deert groei niet

Changpeng Zhao, ‘CZ’, heeft CNBC verteld dat een verbod op cryptoreclame nauwelijks invloed zal hebben op de vraag. Die blijft groeien, met of zonder reclame. De adoptie wordt vooral gedreven door mond-op-mond reclame.

Changpeng Zhao, ‘CZ’, heeft CNBC verteld dat een verbod op cryptoreclame nauwelijks invloed zal hebben op de vraag. Die blijft groeien, met of zonder reclame. De adoptie wordt vooral gedreven door mond-tot-mond reclame.


Straatreclame helpt niet

De CEO en mede-oprichter van Binance in de wereld deed de uitspraken vandaag tijdens een interview met CNBC.

“De marketing beperken zal de [crypto]sector vast wat vertragen, maar de vraag is heel groot,” vertelde CZ. “De reden dat overheden reclame willen beperken, is waarschijnlijk omdat er zoveel vraag naar is.”


Floki Inu en FC Twente

De laatste tijd ontstaat er in verschillende landen op de wereld discussie over of reclame voor cryptovaluta nu wel of niet moet worden toegestaan. Een groot deel van de cryptoprojecten zijn heel risicovol en vallen buiten de regels die wel gelden voor andere investeringen.

CZ lijkt zich niet druk te maken om mogelijke reclamebeperkingen. “Google en Facebook hebben lang geen cryptoreclame toegestaan. Dus we hadden sowieso niet veel plekken om te adverteren. Reclame in bushokjes hebben we geprobeerd, maar werkt niet echt goed. Dus ik denk niet dat het veel impact zal hebben.”

In Nederland ontstond in december nog een rel rondom de sponsordeal van FC Twente met memecoin Floki Inu, die ging om reclame op de led-borden tijdens wedstrijden.



CryptoCoinTalk houdt je dagelijks op de hoogte van de koersontwikkelingen in de markt. Wil jij meer leren over traden en technische analyse of wil je kant en klare calls volgen? Join dan ons Telegram kanaal en klik hier of bezoek onze website door hier te klikken.

CryptoCoinTalk logo white

CryptoCoinTalk. Het alles-in-1 platform om te beginnen met traden op de cryptomarkt.