Cryptobeurs FTX tekent sponsordeal van meer dan $10 miljoen met NBA-team

De Amerikaanse tak van cryptobeurs FTX wordt sponsor van de Golden State Warriors, een team in de National Basketball League in de VS. FTX.US wordt voor de club uit San Fransisco de officiële marktplaats voor NFT’s. Golden State Warriors-NFT’s zijn vanaf begin 2022 verkrijgbaar. Het contract tussen de cryptobeurs en de NBA-franchise is meerjarig en heeft naar verluid een waarde van meer dan $10 miljoen.


De Amerikaanse tak van cryptobeurs FTX wordt sponsor van de Golden State Warriors, een team in de National Basketball League in de VS. FTX.US wordt voor de club uit San Fransisco de officiële marktplaats voor NFT’s. Golden State Warriors-NFT’s zijn vanaf begin 2022 verkrijgbaar. Het contract tussen de cryptobeurs en de NBA-franchise is meerjarig en heeft naar verluid een waarde van meer dan $10 miljoen.


NFT’s en reclame

Naast een NFT-marktplaats krijgt FTX zichtbare reclame bij het tweede team van de Warriors, tijdens de e-sports wedstrijden (NBA 2K) en komen er virtuele reclameborden tijdens nationale tv-uitzendingen.

Directeur van de Warriors, Brandon Schneider, ziet toekomst in het partnerschap en in crypto, zo vertelde hij tijdens een interview met CNBC: “Ik denk dat we nog echt aan het begin van het begin staan. We leren er allemaal van en deze sector zal zich nog sterk ontwikkelen.”

FTX is een van de grote cryptobeurzen in de wereld. Na het vertrek uit Hongkong in september 2021 is de beurs statutair gevestigd in Antigua en Barbuda met hun hoofdkantoor op de Bahama’s.


Sport en crypto

Voor FTX is de deal met de Warriors niet de eerste keer dat ze de sport gebruiken om naamsbekendheid te verwerven. De naam van het bedrijf is ook te zien op de shirts van de scheidsrechters in de National Baseball League en een periode van 19 jaar (à $135 miljoen) heet de thuishaven van NBA-team Miami Heat de FTX Arena.

Op haar beurt is FTX niet de grootste cryptosponsor binnen de sport. Er doen veel bekende namen mee aan de race om naamsbekendheid via teams en competities.

In Los Angeles wordt voor maar liefst $700 miljoen voor de komende 20 jaar het Staples Center omgedoopt naar de Crypto.com Arena. Crypto.com was dit seizoen verder zichtbaar langs de circuits tijdens Formule 1-wedstrijden. Coinbase heeft een deal met de NBA zelf.

Ook in Europa worden volop deals gesloten. Voetbalteam Lazio Roma heeft Binance als shirtsponsor, Inter Milan heeft de $INTER fan token op het shirt staan, een product van socios.com / Chiliz.


Bybit en Nederland

Veel van de hierboven beschreven deals zijn gesloten in 2021. Bybit sloot in 2020 al een meerjarige deal met Bundesligaclub Borussia Dortmund. Voor de Duitse club een goede manier om zich te profileren in Azië, voor Bybit een mooie stap in Europa. De laatste deal van Bybit was die met de Argentijnse voetbalbond, afgelopen augustus. Voor een periode van twee jaar zal het logo van de cryptobeurs te zien zijn op in ieder geval de trainingsoutfits van Lionel Messi en zijn collega’s.

In Nederland zijn de deals uiteraard kleiner dan in de VS of Italië. Maar ook hier krijgt crypto de laatste tijd steeds meer exposure via de sport. BLOX is een van de hoofdsponsoren van Ajax en veelvuldig in beeld tijdens uitzendingen. PSV is een samenwerking met Anycoin Direct aangegaan en laat zich ook uitbetalen in bitcoin.



CryptoCoinTalk houdt je dagelijks op de hoogte van de koersontwikkelingen in de markt. Wil jij meer leren over traden en technische analyse of wil je kant en klare calls volgen? Join dan ons Telegram kanaal en klik hier of bezoek onze website door hier te klikken.

CryptoCoinTalk logo white

CryptoCoinTalk. Het alles-in-1 platform om te beginnen met traden op de cryptomarkt.